Soveproblemer med for tidlig født

11. april 2007

Alder:
9 mdr.

Soveproblemer med for tidlig født

Kære Helen

Jeg er mor til tvillinger på 9 mdr., som er født 2 mdr. for tidligt - så udviklingsmæssigt er de omkring 7 mdr.

Mit/vores problem er vores søn, som sover meget uroligt. Det er enormt frustrerende da vi efterhånden har prøvet alt, men intet hjælper. Jeg er lidt i tvivl om han spiser nok, så derfor vil jeg beskrive en typisk dag for dem begge:

Ca kl 7.00 - 120 ml nan2 (med Movicol da de ellers får forstoppelse)
Ca kl 9.30 - Havregrød med lidt frugtmos og vand til
Formiddagslur på 1/2 time - 45 min.
Ca kl 11.45 - Grød med vand til
Middagslur på ca 2 timer
Ca kl 15.00 - 130 ml nan2
Ca kl 18.00 - Kartofler/grøntsager/kød
Ca kl 20.30 - 200 ml vælling

Herefter bliver de puttet på deres værelse. Vores datter sover igennem uden en eneste lyd, men Rasmus ...

Annonce

... vågner omkring midnat - igen midt på natten og igen omkring kl 5.30. Han vågner ikke helt, men græder i søvne og er meget urolig. Jeg giver ham for det meste kun vand, men af og til får han lidt mælk. Jeg ligger mig tit på en madras ved siden af ham og holder ham i hånden. Det er først for nylig at de er kommet ind på deres eget værelse at sove, da det de første par dage, virkede som om, at det var bedre for ham.

Jeg synes faktisk ikke, at de sover meget i løbet af dagen og derfor undrer det mig at han ikke sover bedre. Jeg synes efterhånden at vi har prøvet ALT for at hjælpe ham... Vi ville gerne at du kunne blive puttet lidt tidligere på aftenen, men det er som om, de ikke er klar til at sove før omkring 20.30.

Jeg ser frem til at høre fra dig :-)

Kærlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år