Brev:
Soveproblemer med for tidlig født
11. april 2007
Alder:
9 mdr.
Soveproblemer med for tidlig født
Kære Helen
Jeg er mor til tvillinger på 9 mdr., som er født 2 mdr. for tidligt - så udviklingsmæssigt er de omkring 7 mdr.
Mit/vores problem er vores søn, som sover meget uroligt. Det er enormt frustrerende da vi efterhånden har prøvet alt, men intet hjælper. Jeg er lidt i tvivl om han spiser nok, så derfor vil jeg beskrive en typisk dag for dem begge:
Ca kl 7.00 - 120 ml nan2 (med Movicol da de ellers får forstoppelse)
Ca kl 9.30 - Havregrød med lidt frugtmos og vand til
Formiddagslur på 1/2 time - 45 min.
Ca kl 11.45 - Grød med vand til
Middagslur på ca 2 timer
Ca kl 15.00 - 130 ml nan2
Ca kl 18.00 - Kartofler/grøntsager/kød
Ca kl 20.30 - 200 ml vælling
Herefter bliver de puttet på deres værelse. Vores datter sover igennem uden en eneste lyd, men Rasmus vågner omkring midnat - igen midt på natten og igen omkring kl 5.30. Han vågner ikke helt, men græder i søvne og er meget urolig. Jeg giver ham for det meste kun vand, men af og til får han lidt mælk. Jeg ligger mig tit på en madras ved siden af ham og holder ham i hånden. Det er først for nylig at de er kommet ind på deres eget værelse at sove, da det de første par dage, virkede som om, at det var bedre for ham.
Jeg synes faktisk ikke, at de sover meget i løbet af dagen og derfor undrer det mig at han ikke sover bedre. Jeg synes efterhånden at vi har prøvet ALT for at hjælpe ham... Vi ville gerne at du kunne blive puttet lidt tidligere på aftenen, men det er som om, de ikke er klar til at sove før omkring 20.30.
Jeg ser frem til at høre fra dig :-)
Kærlig hilsen
Susanne